Asiakaspalautteet ja -valitukset Suomessa

Otamme palautteesi ja mielipiteesi vakavasti.
Asiakaspalvelun työntekijä taustalla tietokoneen näyttö.

Näin annat meille palautetta

Ensi kädessä konttorin vastuu

Pankille kaikki asiakaspalaute on tärkeää. Toivomme, että osoitat palautteesi ensisijaisesti omalle konttorillesi.

Handelsbankenin toimintatavan mukaan valituksia käsitellään tehokkaasti ja huolellisesti. Sinulla on oikeus saada asiallinen ja paikkansa pitävä vastaus. Voit saada vastauksen kirjallisena, jos niin toivot. Sinulla on myös oikeus saada vastaus nopeasti. Pankki ilmoittaa sinulle, miten valituksen käsittely etenee ja mikä on käsittelyn aikataulu. Jos pankki katsoo, että valituksesi on aiheeton, pankin kuuluu kertoa sinulle syy.

Konttorin päätöksen uudelleen harkitseminen

Jos olet sitä mieltä, että konttorin päätöstä pitäisi harkita uudelleen, ota yhteyttä Handelsbankenin asiakasvalitusvastaavaan:

Handelsbanken
Asiakaspalautteet
Itämerenkatu 11-13
00180 Helsinki

Voit myös lähettää palautteesi palautelomakkeellamme.

Suhtaudumme palautteesi vakavasti

Asiakaspalautteeseen suhtaudutaan Handelsbankenissa hyvin vakavasti. Asiakkailta tulevien valitusten kautta saamme tärkeätä tietoa asioista, jotka eivät toimi kuten pitäisi. Ne antavat meille mahdollisuuden parantaa toimintaamme.

Tytäryhtiöt

Koskeeko palautteesi tytäryhtiöitä? Siinä tapauksessa pyydämme ottamaan niihin yhteyttä.

Oletko tyytymätön pankin päätökseen?

Jos olet tyytymätön pankin päätökseen, voit kääntyä seuraavien riippumattomien ulkopuolisten tahojen puoleen:

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE)
FINE:n tehtävä on neuvoa kuluttajia, pienyrittäjiä ja niihin verrattavia asiakkaita. Asiakas voi myös ottaa yhteyttä FINE:n yhteydessä toimivaan Vakuutus-, Pankki- tai Sijoituslautakuntaan. Lautakunnat voivat antaa asiasta kirjallisen ratkaisusuosituksen. Palvelu on maksutonta.

Lisätietoja löydät osoitteesta  www.fine.fi Avautuu uuteen ikkunaan.

Kuluttajariitalautakunta
Kuluttajariitalautakunta voi antaa ratkaisusuosituksia kuluttajien ja yritysten välisiin riitoihin. Kuluttajariitalautakunta ei käsittele arvopaperiasioita. Lautakunnan käsittely on maksutonta. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan:

Lisätietoja löydät osoitteesta www.kuluttajariita.fi Avautuu uuteen ikkunaan.

Kuluttajaneuvonta
Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonta kertoo kuluttajan oikeuksista ja antaa sovitteluapua kuluttajien ja yritysten välisissä riita-asioissa. Kuluttajaneuvonta ei kuitenkaan käsittele osakkeisiin ja muihin arvopapereihin liittyviä asioita. Palvelu on maksutonta.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta Avautuu uuteen ikkunaan.

Tuomioistuinmenettely
Voit saattaa asiasi myös tuomioistuimen käsiteltäväksi, jos et ole tyytyväinen pankin päätökseen.

Lisätietoja löydät osoitteesta oikeus.fi Avautuu uuteen ikkunaan.