Kontorets ansvar i första hand
Vi anser att all kundrespons är viktig. Om du har ett klagomål, ska du i första hand vända dig till ditt bankkontor.
Enligt våra verksamhetsprinciper ska klagomål behandlas effektivt och omsorgsfullt. Du har rätt att få ett sakligt och korrekt svar och du kan begära att få det skriftligt om du så önskar. Vi meddelar dig, hur behandlingen av klagomålet framskrider och ger en tidtabell för behandlingen. Om vi anser att det inte finns någon grund för klagomålet, ger vi dig en motivering till detta.
Omprövning av kontorets beslut
Om du vill begära en omprövning av kontorets beslut, ber vi dig kontakta klagomålsansvarig på banken:
Handelsbanken Finland
Kundrespons
Östersjögatan 11-13
00180 Helsingfors
Du kan också skicka din respons på vår blankett.
Vi tar dina klagomål på allvar
Kundklagomål är något som vi i Handelsbanken tar på största allvar. Det är ett sätt att få veta vad som inte fungerar så bra och det ger oss en chans att ständigt förbättras.
Dotterbolag
Gäller din respons något av våra dotterbolag? I så fall ber vi dig kontakta dem?