Henkilöasiakaskonttori

Keskitetysti henkilöasiakkaille

Pääkonttorin aula ja seinällä Handelsbanken-logo

Hoidamme kaikki henkilöasiakkaiden pankkiasiat keskitetysti. Voit asioida kanssamme puhelimitse ja etänä.

Puhelin:
Asiakaspalvelu 010 444 2442 (mpm/pvm)
Muut yhteydenotot 010 444 2880 (mpm/pvm) 

S-posti: henkiloasiakas@handelsbanken.fi 

Sujuvan asioinnin varmistamiseksi varauduthan tunnistautumaan puhelun aikana joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Yhteystiedot

Osoite
Itämerenkatu 11-13
00180
 
Helsinki
Konttorin sijainti kartalla Avautuu uuteen ikkunaan
Puhelin

Asiointi

Asiointi tapahtuu puhelimitse tai etänä

Aukioloajat
Maanantaina
10:00 - 15:00
Tiistaina
10:00 - 15:00
Keskiviikkona
10:00 - 15:00
Torstaina
10:00 - 15:00
Perjantaina
10:00 - 15:00
Käteinen
Ei
BIC
HANDFIHH

Palvelumme päättyvät vaiheittain

Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa.

Henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot on myyty S-Pankille ja henkivakuutusliiketoiminta (sis. sijoitus-, eläke- ja lainaturvavakuutukset) Henki-Fennialle 1.12.2024. Pk-yritysliiketoiminta ja yrittäjien henkilökohtaiset pankkipalvelut (pl. varainhoito- ja sijoituspalvelut) siirtyivät Oma Säästöpankille (OmaSp) 1.9.2024.

Loput liiketoiminnot ajamme hallitusti alas. Emme enää ota uusia asiakkaita.

Palvelemme asiakkaitamme olemassa olevien sopimusten puitteissa toistaiseksi. Ilmoitamme asiakkaille yksittäisten palveluiden päättämisestä hyvissä ajoin etukäteen.

Tilit suljetaan ja maksamisen palvelut päättyvät

Henkilöasiakkaiden tili- ja maksupalvelut päättyvät maaliskuussa 2025.

Kannustamme asiakkaitamme siirtämään pankkipalvelunsa toiseen pankkiin.

Lue lisää:

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Handelsbanken-konserni ilmoitti vuonna 2021 vetäytyvänsä Suomen markkinoilta. Konserni on myynyt osan Suomen-liiketoiminnoista:

    • henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot S-Pankille 1.12.2024
    • henkivakuutusliiketoiminnan sisältäen sijoitus-, eläke- ja lainaturvavakuutukset Henki-Fennialle 1.12.2024
    • pk-yritysliiketoiminnan ja yrittäjien henkilökohtaiset pankkipalvelut (pl. varainhoito- ja sijoituspalvelut) Oma Säästöpankille 1.9.2024.

    Kaupan ulkopuolelle jääneet liiketoiminnot, kuten palvelut suurille yrityksille ja yhteisöille, kunnille ja kiinteistöyhtiöille sekä asunto-osakeyhtiöille, ajamme hallitusti alas.

  • Henkilöasiakkaiden käyttötilit ja käyttötileihin liitetyt pankkikortit suljetaan maaliskuussa 2025. 

    Luottokortit on suljettu 30.11.2024.

  • Tilisopimusten hyvityskorko on 1.1.2025 alkaen kiinteä 0,00 prosenttia.

    Tilisopimusten hyvityskoron muutos ei koske määräaikaisia sijoitustalletuksia eikä asuntosäästötilejä. Sen sijaan säästötiliksi tarkoitetun sijoitustilin hyvityskorko on jatkossa kiinteä 0,00 prosenttia.

    Sinulla on kolme vaihtoehtoa:

    1. Korkomuutoksen hyväksyminen. Tällöin sinun ei tarvitse tehdä mitään, vaan nykyiset tilisopimuksesi jatkuvat uusien ehtojen mukaisina. 
    2. Korkomuutoksen vastustaminen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme 31.12.2024 mennessä. Tässä tapauksessa irtisanomme tilisopimuksesi päättymään jo ennen maaliskuuta 2025.
    3. Tilisopimuksen irtisanominen. Tällöin tilisopimus päättyy ennen 1.1.2025. 
  • Mobiilipankki on suljettu pysyvästi 29.11.2024. Verkkopankkia ja siihen liittyvää tunnistuspalvelua voit käyttää maaliskuun 2025 loppuun asti, jolloin verkkopankki suljetaan.

  • Lainasopimuksesi jatkuvat ennallaan. Kun tili- ja maksuliikennepalvelumme ovat päättyneet, laskutamme lainanlyhennykset paperilaskulla. 

    Emme enää myönnä uusia lainoja.

  • Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa, ja palvelumme päättyvät. Pyydämme sinua siirtämään pankkipalvelusi toiseen pankkiin. 

  • Handelsbankenin konttorien tilat siirtyivät yrityskaupan toteutumisen yhteydessä 1.12.2024 S-Pankille. 

    Pankkiin jääneiden henkilöasiakkaiden asiointi on nyt keskitetty henkilöasiakaskonttoriin, jossa voit asioida puhelimitse ja etänä.

  • S-Pankkiin siirtyneiden asiakasvastaavien uudet yhteystiedot löytyvät osoitteesta . Saat yhteyden asiakasvastaaviin myös S-mobiilin ja S-Pankin verkkopankin kautta.
    1. Avaa Handelsbankenin verkkosivut osoitteessa handelsbanken.fi.

    2. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta ja valitse "Tunnistautuminen". 

    3. Syötä asiakaspalvelijalta saamasi koodi tyhjään kenttään ja klikkaa "Jatka". 
    4. Tunnistaudu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Voit tunnistautua Handelsbankenin tai muun pankin tunnuksilla.


    Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa asiointia puhelimessa.