Handelsbanken-konserni vetäytyy Suomesta. Ajamme liiketoimintamme hallitusti alas.
Palvelemme pankkiin jääneitä asiakkaitamme olemassa olevien sopimusten puitteissa toistaiseksi.
Handelsbanken-konserni vetäytyy Suomesta. Ajamme liiketoimintamme hallitusti alas.
Palvelemme pankkiin jääneitä asiakkaitamme olemassa olevien sopimusten puitteissa toistaiseksi.
Henkilöasiakkaiden tilit suljettiin ja maksamisen palvelut päättyivät 31.3.2025. Henkilöasiakkaiden verkkopankki, pankkitunnukset ja Vahvista-sovellus on suljettu pysyvästi.
Yritys- ja taloyhtiöasiakkaiden tilit suljetaan ja maksuliikennepalvelut päättyvät 30.6.2025. Yritysten verkkopankki suljetaan 10.8.2025.
Pyydämme yrityksiä ja taloyhtiöitä siirtämään tilivaransa toiseen pankkiin.
S-Pankkiin siirtyneiden ja Handelsbankeniin jääneiden asiakkaiden palvelut ovat päättyneet tai päättyvät eri aikataulussa. Katso taulukosta tarkat päättymisajankohdat.
19.10.2021 Handelsbanken-konserni ilmoitti päätöksestään vetäytyä Suomen markkinoilta.
31.5.2023 Handelsbanken-konserni ilmoitti, että se on sopinut myyvänsä osan Suomen-liiketoiminnoista S-Pankille, Oma Säästöpankille ja Henki-Fennialle. Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi yrityskaupan heinäkuussa.
18.10.2023 Handelsbanken-konserni kertoi, että 31.5.2023 julkistetun kaupan ulkopuolelle jäävien Suomen-liiketoimintojen osalta siirrytään alasajovaiheeseen, jossa harkitaan useita vaihtoehtoja.
1.9.2024 liiketoimintakauppa OmaSp:n kanssa toteutui.
1.12.2024 liiketoimintakauppa S-Pankin ja Henki-Fennian kanssa toteutui.
Lue lisää:
Voit tehdä toimeksiannon lopetetun tilin varojen siirtämiseksi toisen pankin tilille täyttämällä sähköisen lomakkeen.
Voit tarkistaa luottokorttivelkasi luottokorttilaskustasi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Varauduthan puhelun aikana tunnistautumaan jonkin suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jos luottokorttisopimuksesi on siirtynyt Rockerille, voit ottaa yhteyttä Rockerin asiakaspalveluun. Rockerin asiakaspalvelun yhteystiedot löydät osoitteesta rocker.com/fi.
Voit pyytää tiliotteet soittamalla asiakaspalveluumme. Varauduthan puhelun aikana tunnistautumaan jonkin suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tiliotteiden hakemisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen palvelumaksun.
Voit pyytää siirtämään lopetetulla tililläsi olevat varat täyttämällä sähköisen lomakkeen: Sähköiset lomakkeet
Jos tilinumeroa ei ole tiedossa, kirjoita "Ei tiedossa" lomakkeen kohtaan "Tilinumero 1 / IBAN".
Lainasopimuksesi jatkuvat ennallaan. Kun tili- ja maksuliikennepalvelumme ovat päättyneet, laskutamme lainanlyhennykset paperilaskulla.
Emme enää myönnä uusia lainoja.
Avaa Handelsbankenin verkkosivut osoitteessa handelsbanken.fi.
Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta ja valitse "Tunnistautuminen".
Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa asiointia puhelimessa.
Lisää yrityskauppaan liittyviä kysymyksiä ja vastauksia voit katsoa alla olevilta sivuilta:
Tietoa S-Pankkiin siirtyneille asiakkaille
Tietoa Henki-Fenniaan siirtyneille asiakkaille
Tietoa OmaSp:lle siirtyneille asiakkaille
Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme,
puh. 010 444 2442 (yritysasiakkaat 010 444 2545) (mpm/pvm).