ConfirmationsOn-Line -palvelun saavutettavuusseloste

Suomen laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa pankin rakentamaan verkko- ja mobiilipalvelunsa niin, että mahdollisimman monet voivat käyttää niitä.

Saavutettavuusselosteissamme kerromme palveluidemme saavutettavuuden tasosta. Selosteissa viittaamme kansainväliseen WCAG 2.1 -savutettavuusstandardiin ja sen A- ja AA-tasojen saavutettavuusvaatimuksiin. A- ja AA-tasot ovat saavutettavuuslain vähimmäisvaatimukset.


Saavutettavuusanalyysin tulos

Ikoni: i-kirjain ympyrässä.

Saavutettavuusseloste on laadittu 21.12.2020.

Saavutettavuusanalyysi on ulkopuolisen, riippumattoman asiantuntijan tekemä. Yritysasiakkaiden ConfirmationsOn-Line täyttää saavutettavuusvaatimukset suurimmaksi osaksi.

ConfirmationsOn-Linen saavutettavuuspuutteiden korjaaminen jatkuu vuoden 2023 aikana muun kehitystyön yhteydessä.


Navigointi, valikot ja linkit

  • Linkit eivät aina ole itsestäänselviä.  
  • 2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa)
  • Näkyvä kohdistaminen ei toteudu kaikissa kohdissa. 
    2.4.7 Näkyvä kohdistus
  • Nimilapuissa ja kenttien ohjeissa ei johdonmukaisesti käytetä samoja nimiä. 
    2.5.3 Nimilappu nimessä
  • Nimilappuja ei ole yhdistetty täytettäviin kenttiin. 
    4.1.2 Nimi, rooli, arvo

Kieli ja sisältö

  • Kuvien ja graafien kuvailevat tekstit puuttuvat.  
    Kuvien ja graafien kuvailevat tekstit ovat puutteelliset.   
    1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
  • Sisältöjen, esimerkiksi valikoiden ryhmittely puuttuu.  
    Otsikoita ei ole koodattu otsikoiksi.  
    Otsikoiden rakenne ei ole looginen.  
    Luetteloita ei ole koodattu luetteloiksi.   
    Nimilappuja ei ole yhdistetty täytettäviin kenttiin.  
    Täytettävien kenttien ohjeita ei ole yhdistetty kenttiin.  
    Lomakkeissa ei ole ryhmiteltyjä alakokonaisuuksia. 
    Virheviestejä ei ole yhdistetty kyseisiin väärin täytettyihin kenttiin.  
    Taulukoiden otsikot puuttuvat.  
    Taulukoiden rivi- ja sarakeotsikot eivät toimi.  
    1.3.1 Informaatio ja suhteet
  • Sisäänkirjautumisessa henkilötunnuksen tallentaminen epäselvää.  
    1.3.6 Määrittele tarkoitus
  • Kaikkia sivuja/sisältöjä ei voi suurentaa 200 prosenttiin.  
    1.4.4 Tekstin koon muuttaminen
  • Navigointi näppäimistöllä ei aina mene loogisessa järjestyksessä.   
    2.4.3 Kohdistusjärjestys
  • Nimilappuja ei ole yhdistetty täytettäviin kenttiin.  
    2.4.6 Otsikot ja nimilaput
  • BankID ei toimi ruudunlukijassa. 
    3.1 Luettava
  • Virheviestit eivät toimi tai eivät näy. 
    3.3.1 Virheen tunnistaminen
  • Lomakekenttien ohjeet ja nimilaput puuttuvat.  
    Nimilappuja ei ole yhdistetty täytettäviin kenttiin.  
    3.3.2 Nimilaput tai ohjeet
  • BankID ei toimi ruudunlukijassa.  
    4.1 Yhteensopiva
  • Koodissa on puutteita, joten vammaisen apuvälineet eivät tunnista kenttiä ja toimintoja.  
    4.1.1 Jäsentäminen
  • Automaattisesti päivittyvästä sisällöstä, kuten hakutuloksista, ei ilmoiteta käyttäjälle ilman että kohdistus muuttuu.  
    4.1.3 Tilasta kertovat viestit

Saavutettavuuspalaute

Mies, jolla on kuulokkeet, mikrofoni ja tietokone.

Jos haluat kommentoida palveluidemme saavutettavuutta, ole hyvä ja lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen saavutettavuuspalaute@handelsbanken.fi. Vastaamme 14 päivän sisällä.

Voit myös lähettää palautteesi täyttämällä saavutettavuuspalautteen lomakkeen.

Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon Avautuu uuteen ikkunaan.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
Puh. 0295 016 000 (vaihde)

Saavutettavuusvaatimukset.fi (Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivusto) Avautuu uuteen ikkunaan