Företagets låsta bankkoder

Har företagets bankkoder låst sig?

  • Om bankkoderna har låst sig på grund av fel lösenord och företaget har tagit i bruk öppningstjänsten
    Du kan försöka logga in i nätbanken för företag och öppna det låsta lösenordet med öppningstjänsten, om du tagit tjänsten i bruk. Öppningstjänsten tar du i bruk i nätbanken för företag.

  • Om företagets bankkoder låst sig på grund av fel säkerhetstal
    Kontakta ditt kontor. Att öppna ett nätbanksavtal kräver besök på kontoret. Ta med dig pass eller identitetskort (körkort godkänns inte).

Företagskundernas kundtjänst

Tfn 010 444 2545

må-fr kl. 10:00-15:00

Ha nyckelkodskortet till hands, så att du kan identifiera dig.


Hur tar jag i bruk öppningstjänsten av bankkoderna?

  1. Logga in i nätbanken för företag och klicka på företagets namn i högra hörnet. I menyn klicka på Öppna låsta nätbankskoder.  
  2. Kontrollera att telefonnumret är korrekt. Om numret saknas, fyll i numret och klicka på Bekräfta.
  3. Slutför registreringen genom att ange säkerhetstalet som du fått som sms i din telefon.
  4. Nu har du tagit i bruk tjänsten.

Hur fungerar öppningstjänsten av bankkoderna?

När företagets bankkoder har gått i lås på grund av fel lösenord, erbjuder nätbanken möjligheten att öppna koderna. Du får en kod som sms.

Fyll i följande:
  • FO-nummer
  • användarkoden till nätbanken
  • koden du fått som sms
  • ett säkerhetstal från nyckelkodskortet 
När du loggar intill nätbanken för företag på nytt, ge användarkoden och det första säkerhetstalet från nyckelkodskortet.