Privatkundskontoret

Våra tjänster upphör

Vi sköter alla bankärenden för privatkunder som tills vidare förblivit i banken i ett bankkontor. Du kan kontakta oss per telefon eller lägga uppdrag med digitala blanketter.

Telefon:

Kundtjänst 010 444 2442 (lna/msa)
Övriga ärenden 010 444 2880 (lna/msa) 

Var beredd på att identifiera dig endera med bankkoder eller mobilcertifikat så vi kan betjäna dig så smidigt som möjligt.

Huvudkontorets lobby med Handelsbankens logga på väggen

Våra tjänster har upphört

Kontona har stängts och betaltjänsterna har upphört

Privatkundernas konton har stängts och betaltjänsterna har upphört 31.3.2025. Nätbanken, bankkoderna och Bekräfta-appen har stängts permanent.

Kortavtalen har sagts upp och korten har spärrats.

Läs mera:

Överföring av pengar från ett stängt konto

Har du fått ett brev om överföring av medel? Du kan lägga ett uppdrag om att överföra pengar från ett stängt konto till en annan banks konto genom att fylla i en digital blankett.


Öppettider under påsken

Blomstrande narcisser

På skärtorsdagen 17.4 betjänar kontoret med tidsbokning till kl. 10.00-13.00. Kontoret är stängt under påskhelgen. 

Tisdagen 22.4 betjänar vi igen som vanligt med tidsbokning.

Glad påsk!

Kontaktblankett

Du kan använda denna blankett för att kontakta Handelsbanken för att sköta dina egna bankärenden eller bankärenden av någon du företräder.

Fyll i uppgifterna på blanketten, berätta vad ditt ärende handlar om och bifoga handlingar vid behov.

Till sist undertecknar du blanketten elektroniskt. Du kan identifiera dig i underskriftstjänsten med en annan banks bankkoder.

I anmälan används Visma Signs tjänst för undertecknande. Läs VismaSigns dataskyddsbeskrivning. 

Vanliga frågor

  • Du kan lägga ett uppdrag om att överföra pengarna från det stängda kontot till en annan banks konto genom att fylla den digital digitala blanketten.

  • Du kan se din kreditkortsskuld på din kreditkortsfaktura. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.

    Vänligen förbered dig på att identifiera dig med en finsk banks nätbankskoder eller mobilcertifikat under samtalet.

    Om ditt kreditkortsavtal har överförts till Rocker kan du kontakta Rockers kundtjänst. Du hittar Rockers kundtjänst kontaktinformation på rocker.com/fi.

  • Du kan begära kontoutdrag genom att kontakta vår kundtjänst. Var beredd att identifiera dig med en annan banks bankkoder eller mobilcertifikat. En serviceavgift enligt prislistan debiteras för att hämta kontoutdrag.

  • Du kan fylla i en begäran om överföring av tillgångarna från ett avslutat konto här: Digitala blanketter

  • Om du inte känner till kontonumret, skriv "Okänt" i fältet "Kontonummer 1 /IBAN".

  • Dina låneavtal kommer att fortsätta oförändrade. När våra konto- och betaltjänster har upphört fakturerar vi låneåterbetalningarna med pappersfaktura.

    Vi beviljar inte längre nya lån.

    1. Öppna Handelsbankens nätsida på adressen handelsbanken.fi

    2. Klicka på "Logga in" i det övre högra hörnet och välj "Identifiering"

    3. Mata in koden som du fått av kundbetjänaren i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt".

    4. Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan identifiera dig med en annan banks koder. När du har identifierat dig kan du fortsätta sköta ärenden per telefon.

    När du har identifierat dig kan du fortsätta sköta ärenden per telefon. 

Ytterligare information

Du hittar mer information i länkarna nedan, inklusive om dödsboets bankärenden och du kan fylla i digitala blanketter.

Kontakt

Adress
Itämerenkatu 11-13
00180
 
Helsinki
Visa på karta Öppnas i nytt fönster
Telefon

Ärendehantering 

Ärendehantering sker per telefon eller på distans.

Öppettider
Måndag
10:00 - 15:00
Tisdag
10:00 - 15:00
Onsdag
10:00 - 15:00
Torsdag
10:00 - 15:00
Fredag
10:00 - 15:00
Kontanter
Nej
Swift/BIC
HANDFIHH