Pankinvaihto

Palvelumme päättyvät. Pyydämme sinua siirtämään pankkipalvelusi toiseen pankkiin viimeistään 31.3.2025.
Jäätyneet kanervat auringonlaskussa

Palvelujen irtisanominen

-

Tilit ja maksamisen palvelut päättyvät maaliskuussa 2025

Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa, ja ajamme palvelumme hallitusti alas.

Olet saanut pankilta kirjeen tammikuussa 2025. Irtisanomme kirjeessä mainitun tilisi sopimuksen ja tiliin liitetyt palvelut päättymään seuraavasti:

  • Tilit 31.3.2025
  • Verkkopankki ja siihen liittyvä tunnistuspalvelu 31.3.2025
  • E-laskupalvelu 17.3.2025
  • Debit- ja Online Debit -kortit 17.3.2025

Toimi näin ennen palvelujen päättymistä

  1. Ota käyttöösi tili ja verkkopalvelut toisessa pankissa. Siirrä tililläsi olevat varat toisen pankin tilille viimeistään 31.3.2025.
  2. Tilaa tarvittaessa uusi Debit-kortti toisesta pankista hyvissä ajoin. Jos Handelsbankenin tiliisi on liitetty käyttöoikeudenhaltijan kortti, ilmoitathan kortin sulkemisesta käyttöoikeudenhaltijalle.
  3. Varmista, että sinulla on käytössäsi toisen pankin pankkitunnukset tai mobiilivarmenne, joilla voit tunnistautua sähköisesti myös kolmansien osapuolten verkkopalveluihin, kuten Kelaan ja OmaVeroon.
  4. Ota Handelsbankenin verkkopankista tiliotteet ja sijoitusraportit talteen (esimerkiksi verotusta varten).  
  5. Tee uudet e-laskutilaukset toisen pankkisi verkkopankissa. Nykyiset e-laskutilauksesi löydät Handelsbankenin verkkopankista.

Pankin vaihto valtakirjalla

Voit myös tehdä pankinvaihtovaltakirjan

Jos teet pankinvaihtovaltakirjan, päivittäispankkipalvelusi, tilisi ja tileilläsi olevat varat siirtyvät automaattisesti toiseen pankkiin. 

Toimi näin:

  1. Pyydä toista pankkia lähettämään Handelsbankeniin pankinvaihtovaltakirja.
  2. Ota verkkopankista talteen tiliotteet ja sijoitusraportit, sillä ne eivät siirry automaattisesti. 

Tilin lopetuspyyntö

Oheisella lomakkeella voit tehdä toimeksiannon pankkitilin lopettamiseksi ja tilivarojen siirtämiseksi ilmoittamallesi tilille. 

Ota tarvittaessa verkkopankista tiliotteet ja sijoitusraportit talteen ennen lomakkeen lähetystä.

Lomake allekirjoitetaan lopuksi sähköisesti. Palveluun voi tunnistautua vahvasti kaikkien pankkien verkkopankkitunnuksilla.

Jos tilinomistajia on useita, kaikkien tilinomistajien on allekirjoitettava tämä lomake. Voit kutsua muut tilinomistajat allekirjoittamaan lomakkeen ilmoittamalla näiden yhteystiedot lomakkeella. 

Tietosuojaseloste

Lomakkeessa hyödynnetään VismaSignin tarjoamaa palvelua. 

Tutustu VismaSignin tietosuojaselosteeseen.

Mitä tapahtuu, jos et tee mitään?

Tili lopetetaan 31.3.2025, vaikka et tee mitään.

Saat viimeisen tiliotteen postissa kotiosoitteeseesi. 

Jos tililläsi on tilisopimuksen päättymispäivän jälkeen varoja, säilytämme näitä varoja korottomana lukuusi.

Onko sinulla lainaa?

Tilien ja maksamisen palvelujen päättyminen ei vaikuta lainasopimuksiin. Mahdolliset lainasopimuksesi jatkuvat ennallaan.

Kun tilit ja maksamisen palvelumme ovat päättyneet, laskutamme lainanlyhennykset paperilaskulla.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Voit lähettää lopetuspyynnön verkkopankkiviestillä. Muistathan mainita viestissä nykyisen pankkitilinumerosi. Voit myös tehdä tilin lopetuspyynnön sähköisesti: Sähköiset lomakkeet

  • Vanhalle tilillesi Handelsbankenissa saapuvat maksut ohjataan automaattisesti S-Pankin tilillesi kolmen kuukauden ajan tilien siirtymisen eli 1.12.2024 jälkeen. Huomioithan, että maksun siirtymisessä voi kestää 1-2 pankkipäivää. Jos maksua ei voida uudelleenohjata, maksu palautetaan maksajalle.

  • Lähetämme sinulle postissa luottokorttilaskun, ellet itse ole sopinut nykyisen pankkisi kanssa jotain muuta tapaa maksaa luottokorttilaskusi. Voit tarkistaa luottokorttivelkasi luottokorttilaskustasi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Varauduthan puhelun aikana tunnistautumaan jonkin suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

  • Pääset edelleen hakemaan verkkotiliotteita Handelsbankenin verkkopankista. Voit noutaa tiliotteet "Tilit"-välilehdeltä valitsemalla "Toiminnot"-otsikon alta kohdan "Verkkotiliotteet". Voit myös pyytää tiliotteet verkkopankkiviestillä tai soittamalla asiakaspalveluumme. Tiliotteiden hakemisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen palvelumaksun. 

  • Voit pyytää siirtämään lopetetulla tililläsi olevat varat täyttämällä sähköisen lomakkeen: Sähköiset lomakkeet

  • Handelsbanken-konserni ilmoitti vuonna 2021 vetäytyvänsä Suomen markkinoilta. Konserni on myynyt osan Suomen-liiketoiminnoista:

    • henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot S-Pankille 1.12.2024
    • henkivakuutusliiketoiminnan sisältäen sijoitus-, eläke- ja lainaturvavakuutukset Henki-Fennialle 1.12.2024
    • pk-yritysliiketoiminnan ja yrittäjien henkilökohtaiset pankkipalvelut (pl. varainhoito- ja sijoituspalvelut) Oma Säästöpankille 1.9.2024.

    Kaupan ulkopuolelle jääneet liiketoiminnot, kuten palvelut suurille yrityksille ja yhteisöille, kunnille ja kiinteistöyhtiöille sekä asunto-osakeyhtiöille, ajamme hallitusti alas.

  • Henkilöasiakkaiden käyttötilit ja käyttötileihin liitetyt pankkikortit suljetaan maaliskuussa 2025. 

    Luottokortit on suljettu 30.11.2024.

  • Tilisopimusten hyvityskorko on 1.1.2025 alkaen kiinteä 0,00 prosenttia.

    Tilisopimusten hyvityskoron muutos ei koske määräaikaisia sijoitustalletuksia eikä asuntosäästötilejä. Sen sijaan säästötiliksi tarkoitetun sijoitustilin hyvityskorko on jatkossa kiinteä 0,00 prosenttia.

  • Mobiilipankki on suljettu pysyvästi 29.11.2024. Verkkopankkia ja siihen liittyvää tunnistuspalvelua voit käyttää maaliskuun 2025 loppuun asti, jolloin verkkopankki suljetaan.

  • Lainasopimuksesi jatkuvat ennallaan. Kun tili- ja maksuliikennepalvelumme ovat päättyneet, laskutamme lainanlyhennykset paperilaskulla. 

    Emme enää myönnä uusia lainoja.

  • Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa, ja palvelumme päättyvät. Pyydämme sinua siirtämään pankkipalvelusi toiseen pankkiin. 

  • S-Pankkiin siirtyneiden asiakasvastaavien uudet yhteystiedot löytyvät osoitteesta . Saat yhteyden asiakasvastaaviin myös S-mobiilin ja S-Pankin verkkopankin kautta.
    1. Avaa Handelsbankenin verkkosivut osoitteessa handelsbanken.fi.

    2. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta ja valitse "Tunnistautuminen". 

    3. Syötä asiakaspalvelijalta saamasi koodi tyhjään kenttään ja klikkaa "Jatka". 
    4. Tunnistaudu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Voit tunnistautua Handelsbankenin tai muun pankin tunnuksilla.


    Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa asiointia puhelimessa.

Ota yhteyttä

-

Mikäli et löytänyt yläpuolelta vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä. 

Palvelemme sinua numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm).

Kiitos asiakkuudestasi!