Kortit

Tältä sivulta saat ajankohtaista tietoa korteistamme.

Luottokorttisopimukset on irtisanottu ja kortit suljettu

Voit maksaa mahdollisen jäljellä olevan velan joko kerralla tai erissä valitsemasi maksutavan mukaisesti. Kortit eivät enää toimi eivätkä ne näy Handelsbankenin verkkopankissa. 

Korttireklamaatio

Voit tehdä reklamaation, jos korttilaskulla on tapahtumia, joita et tunnista tai veloituksessa on virheitä, mutta myös jos et ole saanut maksettua tuotetta tai palvelua.

Tässä on ohjeet, miten menetellä, jos matka tai tapahtuma on peruuntunut ja liput on maksettu luottokortilla.

Korttien reklamaatiot peruuntumisten takia

Jos et saa asiaa sovittua matkan- tai tapahtumajärjestäjän kanssa, täytä reklamaatiolomake ja lähetä meille.

Ecsterin ja pankin luottokorttisaatavia myydään

Rocker AB / Bankaktiebolaget Nordiska (publ) ostaa Ecsterin ja Handelsbankenin luottokorttisaatavia Suomessa.

Usein kysyttyä luottokorttisaatavien siirrosta Rockerille

  • Kaupassa myydään osa Handelsbankenin suljettuihin luottokortteihin liittyvistä luottokorttisaatavista.
  • Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa ja ajamme liiketoimintamme hallitusti alas. Luottokorttisopimukset on irtisanottu vuoden 2024 aikana. 

  • Jos suljetulla luottokortillasi on velkaa ja sopimuksesi kuuluu siirtyviin sopimuksiin, velka siirtyy Rocker AB:lle kaupan toteutuessa. Olemme lähettäneet velallisille kirjeen 18.2.2025.
     
    Haluamme tehdä siirtymästä mahdollisimman sujuvaa ja toimitamme siksi Rocker AB:lle tietoa asiakkuudesta ja Handelsbankenissa olevasta luottokorttivelastasi ennen kaupan toteutumista.
    Sivustolta löydät lisätietoa henkilötietojen käsittelystä.
  • Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme: palvelemme sinua numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm). Aukioloajat näet sivun alalaidasta.
  • Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin laskemme sinulle loppuvelan. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.
  • Jäljellä oleva luottokorttivelka siirtyy Rocker AB:lle sellaisenaan. Maksuehtoihin ei tule muutoksia siirron yhteydessä. 
     
    Huomioithan, että Handelsbankenista saamasi viimeisen laskun eräpäivä saattaa olla vasta sopimuksen siirtymisen jälkeen. Maksathan tämän laskun laskulla olevilla Handelsbankenin maksutiedoilla.
    Rocker AB lähettää sinulle uudet maksutiedot laskulla, kun luottokorttivelka on siirretty ja velka on siirtynyt heillä laskutukseen. 
    Lisätietoja Rockerista ja yrityksen tarjoamista palveluista voit lukea osoitteesta rocker.com/fi.
  • Jos sinulla on kysyttävää luottokorttisi tilanteesta ennen migraatiota, otathan yhteyttä. Palvelemme sinua numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm). Aukioloajat näet sivun alalaidasta.

    Jos kysymyksesi koskee luottokorttisi tilannetta sopimuksen siirtymisen jälkeen, otathan yhteyttä Rockeriin. Rockerin yhteystiedot ja lisätietoa heidän palveluistaan saat heidän verkkosivuiltaan rocker.com/fi.

Usein kysyttyjä kysymyksiä korteista

Kortin käyttö

  • Debit- tai Online Debit -kortilla tehty tapahtuma reititetään uudelleen Oma Säästöpankissa tai S-Pankissa olevalle tilille. Jos tämä tili on suljettu, korttitapahtuma jää Handelsbankeniin ja otamme sinuun yhteyttä. 

    Jos kyse on luottokortilla tehdystä tapahtumasta ja luottokortillasi on laskutettavaa saldoa, tapahtuma lisätään luottokorttitilillesi. Jos luottokorttitililläsi ei ole laskutettavaa saldoa, saat meiltä kirjeitse tiedon palautuksesta. 

    Luottokorttitilin ylimääräisen saldon palautuspyynnön voi tehdä täällä: 
    handelsbanken.fi/sahkoiset-lomakkeet Avautuu uuteen ikkunaan

  • Luottokorttitilin ylimääräisen saldon palautuspyynnön voi tehdä täällä: 
    handelsbanken.fi/sahkoiset-lomakkeet. Avautuu uuteen ikkunaan

    Huomioithan, että palautuspyynnön voi tehdä vain luottotilin omistaja.

  • Palautuspyynnön käsittelyssä voi kestää muutama päivä.

    Jos olet ilmoittanut väärän tilinumeron, tai lomakkeen on allekirjoittanut joku muu kuin luottotilin omistaja, emme voi tehdä palautusta.

Luoton takaisinmaksu ja laskutus

  • Voit maksaa mahdollisen jäljellä olevan velan joko kerralla tai erissä aiemmin sovitun maksutavan mukaisesti. Voit halutessasi maksaa velan nopeammin pois joko yhdessä tai useammassa erässä. Muistathan maksaessasi käyttää aina korttilaskullasi olevaa tili- ja viitenumeroa.

  • Maksutiedot (tilinumero ja viite) pysyvät toistaiseksi ennallaan. Tulet saamaan kuukausittain laskun, kunnes koko jäljellä oleva velka on maksettu pois. Tiedotamme mahdollisista muutoksista erikseen.

    Nykyinen e-laskusopimuksesi on päättynyt, jos asiakkuutesi on siirtynyt Handelsbankenista. Saat laskun halutessasi OmaPostiin valitsemalla laskuttajaksi Handelsbanken Oy tai valitsemalla ”Kaikki sähköisenä” -vaihtoehdon.

Vakuutukset

    • Matkaturva-vakuutus on voimassa 12 kuukautta sopimuksen päättymispäivän jälkeen, kun vähintään 50 prosenttia ennen matkan alkua maksettujen välittömien matkakulujen yhteismäärästä on maksettu kortilla sen voimassaoloaikana.
    • Ostoturva-vakuutus on voimassa kortilla maksetuille, yli 50 euron arvoisille tuotteille 6 kuukautta (180 päivää) ostopäivästä.
    • Hole in one -vakuutus on päättynyt kortin sulkemiseen.
  • Vahingon sattuessa vakuutetun tulee lähettää vahinkoilmoitus liitteineen viipymättä vakuutusyhtiö Zurichille. Vakuutusyhtiön verkkosivuilla on tietoa vakuutusten sisällöstä sekä lomakkeet vahinkoilmoitusta varten. Voit myös soittaa vakuutusyhtiön asiakaspalveluun.

Platinum-korttiin liittyvät edut

  • Lounge-etu on päättynyt, kun kortti on suljettu.

Muu luottokorttiin liittyvä palvelu

  • Lopetetun luottokorttisi tiedot tai luottokorttilaskut eivät näy Handelsbankenin verkkopankin Kortit-sivulla, eivätkä ne siirry uuden pankkisi verkkopankkiin.

Lisää kortteihin liittyviä kysymyksiä ja vastauksia

Täältä löydät kysymyksiä ja vastauksia pankki- ja luottokorttien käytöstä.


Ikoni: tietokoneen ruutu ja nuoli

Näin asetat verkko-ostojen salasanan

Verkko-ostokset kortilla edellyttävät kortinhaltijan vahvaa tunnistamista. Tarvitset maksun vahvistamiseen sekä kiinteän salasanan että kertakäyttöisen tunnuksen, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä.

Huomioithan, että uutta korttia voi käyttää verkko-ostoihin vasta sen jälkeen, kun olet tehnyt ensimmäisen oston/noston ja vahvistanut sen tunnusluvulla.

Kun haluat tehdä uudella kortillasi verkko-ostoja, toimi ensin näin:

  1. Kirjaudu verkkopankkiin ja avaa ylävalikosta uusi Kortit-näkymä. Huom! Salasanaa ei voi luoda mobiilipankissa.
  2. Klikkaa "Aseta verkko-ostojen salasana" -painiketta.
  3. Luo salasana.
  4. Tallenna lopuksi.
Ikoni: Lentokone ilmassa.

Korttiisi kuuluu vakuutuspaketti

Vakuutukset ovat voimassa 12 kuukautta kortin sulkemisesta voimassa olevien vakuutusehtojen mukaisesti. Huomaathan että Credit/Debit-kortilla vakuutus on voimassa, jos olet tehnyt ostokset kortin Credit-puolella.

  • Matkaturva
  • Ostoturva
  • Hole in One -vakuutus

Ilmoita vahingosta tai kysy lisää

Ota yhteyttä vakuutusyhtiö Zurichiin tai soita
+358 9 4241 4632
arkisin klo 9:15-19:00
korttivakuutus@zurich.com

Akuutti apu matkan aikana
Zurich Assistance (24 h)
+358 942 414 633

Suojaa korttisi

Rajoita korttisi käyttöä

Verkkopankissa voit rajoittaa kortin käyttöä. Voit valita, miten laajasti korttia voi käyttää eri maissa. Lisäksi päätät, voiko kortillasi tehdä verkko-ostoksia.

Voit muokata rajoituksia tarpeen mukaan. 

Sulje kortti

Voit sulkea kortin verkkopankissa Kortit-näkymässä tai soittamalla numeroon

+358 (0)9 4272 2772 (mpm/pvm) 
Tallenna numero puhelimeesi. Sulje kortti heti, jos

  • se on kadonnut tai varastettu 
  • huomaat, että kortilla on tehty asiattomia ostoksia.