Asiakastietojen päivittäminen

Asiakkaan tunteminen tarkoittaa riittävien tuntemistietojen hankkimista ja näiden tietojen pitämistä ajan tasalla.

Handelsbankenilla on lainsäädäntöön perustuva velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaamme. Asiakkaan tunteminen edellyttää, että päivitämme asiakkaan tuntemistiedot säännöllisesti  asiakassuhteen aikana. Tuntemistietoihin kuuluu asiakkaan henkilöllisyyden todentaminen. 

Laki antaa pankeille oikeuden kieltäytyä asiakassuhteen avaamisesta tai jatkamisesta, jos emme saa asiakkailtamme riittäviä tuntemistietoja. 

Sähköisissä palveluissamme ja verkkopalvelussamme asioit aina tunnistautuneena suojattua yhteyttä käyttäen. Käsittelemme antamiasi tietoja ja lähettämiäsi asiakirjoja luottamuksella ja pankkisalaisuuden sääntöjen mukaisesti.


Tiedot voit päivittää sähköisesti

Punahiuksinen nainen tietokoneen äärellä

Henkilöasiakas - päivitä tietosi

Jos olet Handelsbankenin henkilöasiakas, voit päivittää tietosi verkkopankissa. 

Kirjaudu verkkopankkiin ja klikkaa verkkopankin oikeassa yläkulmassa olevaa nimeäsi. Valitse sitten Omat tiedot ja päivitä tiedot ohjeiden mukaisesti. 

Kannettava tietokone ja kaksi passia

Saitko meiltä pyynnön toimittaa kopion tunnistamisasiakirjastasi?

Henkilöllisyyden todentamiseksi tarvitsemme kopion asiakkaan voimassa olevasta passista tai suomalaisen viranomaisen myöntämästä kuvallisesta henkilökortista. Tunnistaudu liitteiden lähettämispalveluun pankkitunnuksilla ja lataa kuva tai kopio tunnistamisasiakirjasta.