Onko sinulla kysyttävää palveluistamme? Katso, löytyisikö tältä sivulta vastaus kysymykseesi.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Liiketoimintojen myynti ja asiakkuuksien siirto
Handelsbanken on myynyt liiketoimintojaan S-Pankille ja Henki-Fennialle. Lue usein kysytyt kysymykset myynnistä ja asiakkuuksien siirrosta täältä:
Vahvista-sovellus - usein kysyttyjä kysymyksiä
-
Uuden laitteen aktivointiin tarvitset avaintunnuskortin. Jos sinulla ei ole avaintunnuskorttia, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
- Kirjaudu verkkopankkiin, klikkaa oikeassa yläreunassa olevaa nimeäsi ja varmista, että olet päivittänyt puhelinnumerosi Tekstiviestivahvistus-kohtaan. Kun rekisteröit puhelinnumeron ensimmäistä kertaa, sinun tulee kirjautua verkkopankkiin Vahvista-sovelluksella.
- Poista verkkopankista kaikki mobiililaitteet, joihin on ladattu Vahvista-sovellus. (Näkymän tulee olla tyhjä.)
- Aktivoi Vahvista-sovellus avaintunnuskortilla seuraavan ohjeen mukaan:
- Lataa Vahvista-sovellus sovelluskaupasta.
- Avaa Vahvista-sovellus ja anna verkkopankin käyttäjätunnus ja salasana sekä avaintunnuskortin turvaluku.
- Anna tekstiviestillä saamasi numerokoodi.
- Valitse PIN-koodi Vahvista-sovellukselle.
- Nimeä käyttäjä.
- Aktivoi halutessasi biometrinen tunnistus.
- Saat vahvistuksen tekstiviestillä, kun Vahvista-sovellus on aktivoitunut.
- Sovellus on nyt valmis käyttöön.
-
- Valitse verkkopankin kirjautumissivulla kirjautumistavaksi ”Vahvista-sovelluksella”.
- Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja klikkaa Kirjaudu.
- Avaa Vahvista-sovellus puhelimessa/tabletissa ja anna 6-numeroinen PIN-koodi tai käytä biometristä tunnistusta.
- Hoida pankkiasiasi loppuun verkkopankissa.
-
- Kun haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua palveluun, valitse Vahvista.
- Jos Vahvista-sovellus on samalla laitteella, jolla haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua, Vahvista-sovellus avautuu automaattisesti.
- Klikkaa Vahvista-painiketta.
- Anna 6-numeroinen PIN-koodisi.
-
- Valitse Handelsbankenin logo.
- Valitse tunnistautuminen Vahvista-sovelluksella.
- Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja valitse ”Tunnistaudu”.
- Avaa Vahvista-sovellus puhelimella/tabletilla ja anna Vahvista-sovelluksen PIN-koodi.
-
Vahvistuspyynnön tunnus on yksilöllinen tunnus vahvistuspyynnölle. Sisäänkirjautumiseen sekä maksujen vahvistuksen yhteyteen tulee sen hetkisen tapahtuman mukainen yksilöllinen vahvistuspyynnön tunnus, joka näytetään Vahvista-sovelluksessa ja verkkopalvelussa, jossa asioit. Tunnus näkyy kirjautumis-/vahvistuspainikkeen yläpuolella. Tarkista aina, että vahvistuspyynnön tunnus on täsmälleen sama molemmissa näkymissä. Tunnus on kertakäyttöinen eikä sitä tarvitse opetella ulkoa.
-
Vahvista-sovelluksen aktivointi onnistuu avaintunnuskortilla tai toisen pankin tunnuksilla. Voit tilata uuden avaintunnuskortin asiakaspalvelusta.
-
- Kirjaudu verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja poista kaikki laitteet.
- Poista Vahvista-sovellus kaikista älylaitteista.
- Lataa Vahvista-sovellus uudelleen sovelluskaupasta ja aloita uuden sovelluksen aktivointi. Katso tarkemmat ohjeet aktivointiin ylempää tältä sivulta.
-
- Kirjaudu verkkopankkiin avaintunnuskortilla, klikkaa oikeassa yläreunassa olevaa nimeäsi ja varmista, että olet päivittänyt puhelinnumerosi oikein Tekstiviestivahvistus-kohtaan.
- Voit päivittää puhelinnumerosi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Tarkista laitteeltasi, että 16-alkuisia numeroita ei ole estetty. Sammuta laitteesi ja käynnistä se uudelleen.
-
Kirjaudu verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja vaihda salasana oman nimesi alta verkkopankin valikosta.
Jos sinulla ei ole avaintunnuskorttia käytössäsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
-
Saat uuden käyttäjätunnuksen varaamalla ajan konttoriisi, joka toimittaa käyttäjätunnuksesi sinulle postitse. Voit myös soittaa ja tunnistautua asiakaspalveluun toisen pankin tunnuksilla, jolloin sinulle annetaan käyttäjätunnus - ilman konttorikäyntiä.
-
- Avaa Vahvista-sovellus ja valitse vasemman yläkulman valikko (kolme viivaa).
- Valitse sovelluksen käyttäjä.
- Valitse ”Vaihda PIN-koodi”.
- Anna nykyinen PIN-koodi.
- Valitse uusi PIN-koodi.
-
Uuden PIN-koodin valitsemista varten Vahvista-sovellus tulee poistaa ja aktivoida uudelleen avaintunnuskortilla.
- Poista Vahvista-sovelluksen käyttäjä verkkopankista. Huomioithan, että poistat kaikki käyttäjät.
- Tarkista, että puhelinnumerosi on rekisteröity oikein Tekstiviestivahvistus-kohdassa verkkopankissasi.
- Poista Vahvista-sovellus älylaitteestasi ja myös asetuksista.
- Aktivoi Vahvista-sovellus uudelleen avaintunnuskortilla tai toisen pankin tunnuksilla. Katso tarkemmat ohjeet aktivointiin ylempää tältä sivulta.
-
Voit avata Vahvista-sovelluksen kirjautumalla verkkopankkiin avaintunnuskortilla.
- Hae verkkopankin valikosta oman nimesi alta ”Vahvista-sovelluksen asetukset”.
- Poista lukitus valitsemalla ”Kyllä”-linkki lukituksen alta ja vahvista poisto avaintunnuskortilla.
-
Vahvista-sovelluksen käyttö edellyttää, että laitteeseen on asennettu näytön lukitus. Näytön lukitus parantaa laitteen ja siten myös Vahvista-sovelluksen turvallisuutta, sillä sen ansiosta ulkopuolinen käyttäjä ei pääse laitteelle. Vahvista-sovellusta ei voi käyttää, jos näytön lukitus ei ole aktivoituna laitteella. Aktivoi näytön lukitus laitteen asetuksista. Näytön lukituksen voi avata pääsykoodilla tai biometrisellä sormenjälki- tai kasvotunnisteella. Pääsykoodi on pidettävä omana tietona.
-
Vahvista-sovelluksen käyttö edellyttää, että laitteen virran- ja datansäästötila on pois päältä sovelluksen käytön aikana, vakaimman yhteyden varmistamiseksi. Suosittelemme kytkemään virran- ja datansäästötilan pois päältä laitteesi asetuksista sovelluksen käytön ajaksi.
Kortit - usein kysyttyjä kysymyksiä
Alta löydät vastauksia kysymyksiin koskien Handelsbankeniin toistaiseksi jääviä Debit- ja Online Debit -kortteja.
-
Kaupan maksupäätteellä lukkiutunut PIN-koodi aukeaa, kun teet käteisnoston kotimaisella automaatilla. Voit tarkistaa korttisi PIN-koodin maksutta verkkopankissa.
Jos PIN-koodi on lukkiutunut automaatilla, sinun ei tarvitse tehdä mitään. PIN-koodi avautuu automaattisesti 24 tunnin kuluttua. -
Turvallisten korttiostojen tekeminen verkossa edellyttää kortinhaltijan vahvaa tunnistamista. Kun teet kortillasi verkko-ostoja, tarvitset maksun vahvistamiseen sekä verkko-ostojen salasanan että kertakäyttöisen tunnuksen, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä. Aseta salasana verkkopankin Kortit-näkymässä. Jos käytössäsi ei ole verkkopankkia, et voi tehdä verkko-ostoja.
-
EU:n maksupalveludirektiivi (PSD2) edellyttää vahvaa tunnistautumista verkko-ostoja tehtäessä. Direktiivi suojaa kuluttajaa ja tekee maksamisesta turvallisempaa. Verkko-ostoja varten Handelsbanken käyttää kaksivaiheista tunnistautumista: Verkkopankissa asetetaan henkilökohtainen salasana, jolla osto vahvistetaan. Lisäksi ostotapahtuma vahvistetaan kertakäyttöisellä turvaluvulla, joka lähetetään tekstiviestinä ostohetkellä. Jos sinulla ei ole verkkopankkia, et voi asettaa salasanaa etkä tehdä ostoja verkkokaupoissa, joissa vahvaa tunnistamista vaaditaan.
-
Maantieteelliset alueet eivät sisällä toisiaan. Jos olet valinnut käyttöalueeksi "Muu maailma", kortti ei toimi Euroopassa. Kortin ns. peruskäyttöalue on Suomi, ja sitä ei voi poistaa verkkopankissa. Kortti siis toimii aina Suomessa.
Ota yhteyttä
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ota yhteyttä asiakaspalveluun.