Corona - men hur betjänar Handelsbanken?
Våra tjänster under coronaepidemin
-
På grund av coronaepidemin kan du anhålla om amorteringsfria månader genom att skicka en ansökan via nätbanken (båda låntagarna ska skicka en separat ansökan i sin egen nätbank). Öppna först ditt lån i nätbanken och välj sedan vilken ändring du vill göra. Du kan få 3-9 månaders amorteringsfrihet beroende på din situation. Du har väl noterat att på grund av epidemin, så är vår betjäning överbelastad och att behandlingstiden för din ansökan därför är 4-7 dagar.
-
Du får alltid ca 30 dagars räntefri återbetalningstid på dina kortinköp som du gjort med Handelsbanken Credit eller Handelsbanken Credit/Debit (inköp gjorda med Credit). På din kreditkortsfaktura står alltid minimisumman, som du åtminstone måste betala före förfallodagen. Du kan alltså betala hela summan eller välja att betala i rater.
Bekanta dig med kreditvillkoren (pdf) Öppnas i nytt fönster.
-
Vänligen kontakta ditt bankkontor via nätbanken, om du vill ansöka om en förhöjning av kreditgränsen för ditt Creditkort eller för kreditgränsen på ditt Credit/Debit-kort.
-
Kontakta i första hand leverantören eller arrangören och följ också med deras och utrikesministeriets information. Först därefter kan du reklamera.
Kortreklamationer på grund av inhiberade resor och evenemang
Konkurrens- och konsumentverket har lagt upp en sida med konsumentens rättigheter. Där finns också instruktioner, hur reklamera och ansöka om ersättning.
-
Du kan göra det i nätbanken. Där kan du själv höja eller sänka kontantuttagsgränsen för ditt kort.
-
Våra kontor är öppna, men kontrollera på kontorets egen webbsida om kontoret betjänar med tidsbokning eller om det har öppettider. Avtala om ett möte endera per telefon eller i nätbanken. Kom inte till kontoret om du är sjuk. Vi är noga med hygienen på kontoret, så vi skakar inte hand.