Konton, debit-kort, lån, fonder och kapitalförvaltningsavtal har överförts till S-Banken. Låneskydd, pensions- och placeringsförsäkringar samt kapitaliseringsavtal har överförts till Fennia Liv.
Läs mera:
Konton, debit-kort, lån, fonder och kapitalförvaltningsavtal har överförts till S-Banken. Låneskydd, pensions- och placeringsförsäkringar samt kapitaliseringsavtal har överförts till Fennia Liv.
Läs mera:
Vi tar inte längre emot nya kunder. Vi avvecklar vår verksamhet kontrollerat. Handelsbankskoncernen har informerat att den drar sig ur Finland.
Vi betjänar våra nuvarande kunder inom ramen för gällande avtal tillsvidare. Vi meddelar kunderna om upphörandet av de enskilda tjänsterna i god tid på förhand.
24.12 stängd
25.12 stängd
26.12 stängd
31.12 kl. 10.00-13.00. Kundtjänst tfn 010 444 2442 (lna/msa) kl. 9.00-13.00
1.1 stängd
6.1 stängd
God jul och gott nytt år!
Privatkundernas konton stängs och betaltjänsterna upphör 31.3.2025. Privatkundernas nätbank, bankkoder och Bekräfta-appen stängs 31.3.2025.
Företags- och husbolagskundernas konton och betaltjänster upphör 30.6.2025. Nätbanken för företag stängs 30.6.2025.
Vi ber våra kunder flytta sina banktjänster till en annan bank.
Vi donerar pengarna avsedda för julkort och julminnen till välgörenhet även i år. Denna jul stödjer vi Diakonissanstaltens arbete mot mobbning bland unga.
Mobbning är den största enskilda orsaken till ungdomarnas ohälsa och spåren den lämnar påverkar den unga långt upp i vuxen ålder. Diakonissanstalten reparerar dessa spår i en trygg och pålitlig miljö i sin Vamos-ungdomstjänst.
Diakonissanstalten erbjuder individuell och gruppcoachning till unga som blivit utsatta för mobbning.
Aktuell och nyttig information om bankärenden
En av de största gränsöverskridande företagsarrangemangen inom den finländska finansbranschen har nått sitt slut, när den andra delen av verksamhetsförsäljningen mellan Handelsbanken, S-Banken, Fennia Liv och Oma Sparbank slutfördes 1.12.2024.
Husbolagens konto- och betalningstjänster upphör 30.6.2025. Det lönar sig för husbolaget att reservera tillräckligt med tid för bankbyte. Överföringen av tjänster till en annan bank kräver aktivt agerande av husbolaget och det lönar sig att börja med förberedelserna i god tid. Se från minneslistan för husbolag vad det lönar sig att ha i åtanke.
Kunder som har flyttat över till S-Banken kan inte längre beställa nya e-fakturor eller ta emot e-fakturor i Handelsbankens nätbank.
Efter 18.11.2024 får kunden sina fakturor, beroende på faktureraren, som pappersfaktura eller exempelvis som bilaga i e-posten, tills hen har gjort nya e-fakturabeställningar i S-Banken.
Nätbanken blir begränsat tillgänglig fram till 31.3.2025 för kunder som har flyttat över till S-Banken.
I nätbanken syns e-fakturorna som har ankommit till Handelsbanken och avslutade e-fakturabeställningar. Kunden kan göra nya e-fakturabeställningar med dessa uppgifterna.
Läs instruktioner för att beställa e-fakturor:
Kom ihåg att skydda din identitet och dina uppgifter på nätet.
Handelsbanken arbetar ständigt med att utveckla säkra tjänster. Hur kan du förbättra din säkerhet?