Julklappspaket och grangrenar på gammaldags släd.Julklappspaket och grangrenar på gammaldags släd.

Tjänsterna har överförts till S-Banken och Fennia Liv

Tjänsterna har överförts till S-Banken och Fennia Liv

Konton, debit-kort, lån, fonder och kapitalförvaltningsavtal har överförts till S-Banken. Låneskydd, pensions- och placeringsförsäkringar samt kapitaliseringsavtal har överförts till Fennia Liv.

Läs mera:


Handelsbanken upphör med sin verksamhet i Finland

Huvudkontorets lobby

Vi tar inte längre emot nya kunder. Vi avvecklar vår verksamhet kontrollerat. Handelsbankskoncernen har informerat att den drar sig ur Finland.

Vi betjänar våra nuvarande kunder inom ramen för gällande avtal tillsvidare. Vi meddelar kunderna om upphörandet av de enskilda tjänsterna i god tid på förhand.  

Vi betjänar privatkunder, husbolag och företag tillsvidare


Avvikande öppettider under julen

Privatkunds-, bostadsaktiebolags- och företagskontoret samt kundtjänsten

24.12 stängd
25.12 stängd
26.12 stängd

31.12 kl. 10.00-13.00. Kundtjänst tfn 010 444 2442 (lna/msa) kl. 9.00-13.00

1.1 stängd
6.1 stängd

God jul och gott nytt år!

Konton stängs och betaltjänsterna upphör

Privatkundernas konton stängs och betaltjänsterna upphör 31.3.2025. Privatkundernas nätbank, bankkoder och Bekräfta-appen stängs 31.3.2025.

Företags- och husbolagskundernas konton och betaltjänster upphör 30.6.2025. Nätbanken för företag stängs 30.6.2025.

Vi ber våra kunder flytta sina banktjänster till en annan bank.  

Vi donerar julkortspengarna till välgörenhet

-

Vi donerar pengarna avsedda för julkort och julminnen till välgörenhet även i år. Denna jul stödjer vi Diakonissanstaltens arbete mot mobbning bland unga.

Mobbning är den största enskilda orsaken till ungdomarnas ohälsa och spåren den lämnar påverkar den unga långt upp i vuxen ålder. Diakonissanstalten reparerar dessa spår i en trygg och pålitlig miljö i sin Vamos-ungdomstjänst. 

Diakonissanstalten erbjuder individuell och gruppcoachning till unga som blivit utsatta för mobbning.

Nyhetsrummet

Aktuell och nyttig information om bankärenden

-

Försäljningen av affärsverksamheten till S-Banken och Fennia Liv har slutförts

En av de största gränsöverskridande företagsarrangemangen inom den finländska finansbranschen har nått sitt slut, när den andra delen av verksamhetsförsäljningen mellan Handelsbanken, S-Banken, Fennia Liv och Oma Sparbank slutfördes 1.12.2024.

Hur säkert är användningen av mobilcertifikatet? 

Det är inte bara bankkoderna som erbjuder stark identifiering när du loggar in till olika webbtjänster utan också mobilcertifikatet uppfyller kravet på stark autentisering. Mobilcertifikatet är ett digitalt identitetskort, som aktiveras på mobilens SIM-kort. Men vilket lönar det sig att använda och hur? 

Husbolagens banktjänster upphör nästa sommar – kom ihåg dessa punkter

Husbolagens konto- och betalningstjänster upphör 30.6.2025. Det lönar sig för husbolaget att reservera tillräckligt med tid för bankbyte. Överföringen av tjänster till en annan bank kräver aktivt agerande av husbolaget och det lönar sig att börja med förberedelserna i god tid. Se från minneslistan för husbolag vad det lönar sig att ha i åtanke. 

E-fakturatjänsten har upphört för kunder som flyttat över

Kunder som har flyttat över till S-Banken kan inte längre beställa nya e-fakturor eller ta emot e-fakturor i Handelsbankens nätbank. 

Efter 18.11.2024 får kunden sina fakturor, beroende på faktureraren, som pappersfaktura eller exempelvis som bilaga i e-posten, tills hen har gjort nya e-fakturabeställningar i S-Banken. 

Nätbanken blir begränsat tillgänglig fram till 31.3.2025 för kunder som har flyttat över till S-Banken. 

I nätbanken syns e-fakturorna som har ankommit till Handelsbanken och avslutade e-fakturabeställningar. Kunden kan göra nya e-fakturabeställningar med dessa uppgifterna. 

Beställ dina e-fakturor till S-Banken

Läs instruktioner för att beställa e-fakturor:

Skydda dig från bedrägerier

Kom ihåg att skydda din identitet och dina uppgifter på nätet.

Handelsbanken arbetar ständigt med att utveckla säkra tjänster. Hur kan du förbättra din säkerhet?

Okänt nummer på mobiltelefonens skärm.