customer service - Handelsbanken.seKundrådgivare i tjänst

Ta kontakt

Handelsbanken upphör med sin verksamhet i Finland

Huvudkontorets lobby

Vi tar inte längre emot nya kunder. Vi avvecklar vår verksamhet kontrollerat. Handelsbankskoncernen har informerat att den drar sig ur Finland.

Vi betjänar våra nuvarande kunder inom ramen för gällande avtal tillsvidare. Vi meddelar kunderna om upphörandet av de enskilda tjänsterna i god tid på förhand.  

Vi betjänar privatkunder, husbolag och företag tillsvidare


Bankkontoret

Kontor

Nästan alla våra bankkontor har överförts till S-Banken.

Säkra meddelanden   

I nätbankens postlåda kan du skicka säkra meddelanden till banken. Du ska inte skicka information om dina bankärenden i vanlig e-post.

Logga in till nätbanken Öppnas i nytt fönster


Frågor och svar om våra tjänster

Händer som håller en mobiltelefon

Har du några frågor om våra tjänster?

Se om du kan hitta svaret på din fråga på den här sidan.

Här kan du hitta vanliga frågor om till exempel Bekräfta-appen.


Privatkund: identifiera dig så här i telefon

Ikon: kundtjänstens rådgivare i telefon

Nu är det ännu säkrare att sköta bankärenden i telefon 

Då du ringer till Handelsbankens kundtjänst på 010 444 2442, får du en engångskod av rådgivaren. Gör så här:
  • Öppna Handelsbankens hemsida handelsbanken.fi. Klicka på knappen "Logga in" i hörnet uppe till höger och välj "Identifiering".
  • Knappa in koden du fått i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt". 
  • Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan använda Handelsbankens eller de övriga bankernas bankkoder.
  • När du har identifierat dig kan du fortsätta att sköta dina ärenden per telefon. 

Privatkunder

Kundtjänst

Tfn 010 444 2442 (lna/msa)
må-fr kl. 9:00-15:00

_ _ _

Du får personlig och flexibel betjäning under samtalet, när du identifierar dig med en engångskod och dina bankkoder eller mobilcertifikat. Ha alltså bankkoderna inom räckhåll. 

Spärr av bankkoder 

Tfn +358 20 333 (lna/msa)
alla dagar dygnet runt

Spärr av kort

Tfn +358 9 4272 2772 (lna/msa)
alla dagar dygnet runt

Kortreklamation

Du kan lämna in en kortreklamation, om det på din kortfaktura finns betalningar du inte känner igen eller det finns fel i någon fakturering, men också om du inte får den vara eller den tjänst du betalt.

Här finns anvisningar hur du ska göra, om en resa eller tillställning blivit inhiberad och du har betalt för det med ditt kreditkort.

Kortreklamation på grund av inhiberingar

Om du inte kommit överens om ersättning med researrangören eller arrangören av en konsert eller liknande, så kan du skicka oss en kortreklamation.


Företagskunder

Företagets betalningstjänster

Tfn 010 444 2545 (lna/msa)
må-fr kl. 8:00-17:00

GlobalOn-Line,
allmän information om företagens produkter och tjänster

Tfn 010 444 2545 (lna/msa)
må-fr kl. 10:00-15:00

support@handelsbanken.fi

Kundtjänst husbolag

Tfn 010 444 2820 (lna/msa)
må-fr kl. 10:00-15:00

Saldointyg

Ni kan beställa ett saldointyg och tillhörande rapporter från banken, till exempel för företagets bokslut.

Saldointyg kan beställas från saldotodistus@handelsbanken.fi. Intyget finns på finska eller svenska.

Vi kommer att leverera saldointyget inom sju bankdagar från det begärda statusdatumet. Vi tar ut en serviceavgift på 40,00 euro för saldointyget.


Övriga kontaktvägar

Synpunkter och klagomål

Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?

Synpunkter och klagomål