Avtalen för kreditkort har sagts upp och korten har spärrats. Du kan betala en eventuell resterande skuld i en eller i flera rater enligt den betalningsmetod du väljer.
Korten fungerar inte längre och de syns inte längre i Handelsbankens nätbank.
Avtalen för kreditkort har sagts upp och korten har spärrats. Du kan betala en eventuell resterande skuld i en eller i flera rater enligt den betalningsmetod du väljer.
Korten fungerar inte längre och de syns inte längre i Handelsbankens nätbank.
Du kan lämna in en kortreklamation, om det på din kortfaktura finns betalningar du inte känner igen eller det finns fel i någon fakturering, men också om du inte får den vara eller den tjänst du betalt.
Här finns anvisningar hur du ska göra, om en resa eller tillställning blivit inhiberad och du har betalt för det med ditt kreditkort.
Kortreklamation på grund av inhiberingar
Om du inte kommit överens om ersättning med researrangören eller arrangören av en konsert eller liknande, så kan du skicka oss en kortreklamation.
Uppsägningen gäller alla Handelsbankens kreditkort och därtill hörande kreditkortskonton (Credit/Debit, Credit och Platinum).
Om ditt kort överförs till S-Banken förmedlas korttransaktionerna vidare till S-Banken.
Om ditt kort och det tillhörande kontot har avslutats i Handelsbanken faktureras eventuella korttransaktioner av Handelsbanken.
Du kan betala eventuell kvarstående kredit på en gång eller i flera rater enligt eget val. Minimiamortering är 5 procent av det utnyttjade kreditbeloppet, men minst 30 euro. Om du vill, kan du betala bort krediten snabbare endera i en rat eller i flera. Du kommer väl ihåg att i betalningen alltid använda konto- och referensnumret på din kortfaktura.
Kontakta kundtjänsten om du vill ändra betalsättet (amorteringsprocenten) för din faktura.
Betalningsuppgifterna (kontonumret och referens) förblir tillsvidare oförändrade. Du får en månatlig faktura tills hela kreditbeloppet är betalt. Vi informerar separat om eventuella förändringar.
Ditt nuvarande e-fakturaavtal har upphört om din kundrelation har flyttats bort från Handelsbanken. Om du vill, kan du få fakturan till OmaPosti genom att välja Handelsbanken Oy som fakturerare eller alternativet ”Allt som elektroniskt”.
Om det inträffar en skada, ska den försäkrade snarast möjligt skicka en skadeanmälan med bilagor till försäkringsbolaget Zurich. På försäkringsbolagets webbsidor finns information om försäkringens innehåll och även blanketter för skadeanmälan. Du kan också ringa försäkringsbolagets kundtjänst.
Lounge-förmånen har upphört när kortet har spärrats.
Uppgifterna om ditt avslutna kreditkort eller kreditkortsfakturor syns inte i Handelsbankens nätbank på Kort-fliken, och de överförs inte heller till din nya banks nätbank.
Här hittar du fler frågor och svar om användning av bank- och kreditkorten.
Bekräftelsen av nätinköp kräver stark autentisering. När du betalar ett inköp på nätet med ditt nya kort, så behöver du både ett permanent lösenord och en engångskod som du får som ett sms när du ska betala.
Vänligen observera, att du först ska aktivera kortet. Kortet aktiveras, när du första gången betalar med det och bekräftar köpet med din PIN-kod.
Försäkringarna är 12 månader i kraft efter att kortet har spärrats, i enlighet med giltiga försäkringsvillkor. Notera, att Credit/Debit-kortets försäkrings är i kraft om du har gjort en betalning på kortets Credit-sida.
Kontakta försäkringsbolaget Zürich eller ring
+358 9 4241 4632
vardagar kl. 9:15-19:00
korttivakuutus@zurich.com
Akut hjälp under resa
Zürich Assistance (24 h)
+358 942 414 633
I nätbanken kan du begränsa användningen av kortet. Du kan välja i vilken omfattning kortet får användas i olika länder. Du väljer också själv om kortet kan användas för betalning på nätet.
Du kan redigera begränsningarna efter behov.
+358 (0)9 4272 2772 (lna/msa)