Betalning med e-faktura

E-fakturatjänsten har upphört för kunder som har flyttat över till S-Banken.

E-fakturatjänsten har upphört för kunder som flyttat över

Kunder som har flyttat över till S-Banken kan inte längre beställa nya e-fakturor eller ta emot e-fakturor i Handelsbankens nätbank. 

Efter 18.11.2024 får kunden sina fakturor, beroende på faktureraren, som pappersfaktura eller exempelvis som bilaga i e-posten, tills hen har gjort nya e-fakturabeställningar i S-Banken. 

Nätbanken blir begränsat tillgänglig fram till 31.3.2025 för kunder som har flyttat över till S-Banken. 

I nätbanken syns e-fakturorna som har ankommit till Handelsbanken och avslutade e-fakturabeställningar. Kunden kan göra nya e-fakturabeställningar med dessa uppgifterna. 

Beställ dina e-fakturor till S-Banken

Läs instruktioner för att beställa e-fakturor:

E-fakturatjänsten fortsätter för kunder som förblir i banken

Privatkunder som tillsvidare förblir i banken kan använda e-fakturatjänsten fram till 31.3.2025. 

Vi säger upp kundernas nätbanksavtal och tillhörande e-fakturatjänsten senare med ett separat meddelande. 

Enklare betalning med e-faktura

Pappa med ett barn i famnen.
  • Du slipper knappa in långa IBAN-nummer
  • Du ser också gamla fakturor i nätbanken
  • Du väljer per fakturerare om fakturan ska betalas automatiskt eller om du vill bekräfta den
  • Inga serviceavgifter

Så här fungerar e-fakturan

Vid beställning av e-faktura i nätbanken söker man en fakturerare och anger man den identifieringsuppgift som företaget begär - kundnummer eller referensnummer. Samtidigt beslutar man hur fakturan ska betalas: alltid automatiskt, automatiskt upp till ett visst belopp eller efter bekräftelse.

Efter beställningen får man inte längre några fakturor på papper. När det kommer en e-faktura syns ett meddelande om ny faktura på förstasidan i nätbanken.