Nätbanken

Sköt dina bankärenden behändigt var och när som helst.

Med bankkoderna kommer du åt många olika tjänster

Man med mössa ute och vandrar.

Tjänster som upphör i nätbanken

Användningen av nätbankstjänsterna nedan upphör för varje kundgrupp vid den tidpunkt som anges i tabellen.

Kunder som flyttas över till S-Banken
Kunder som förblir i Handelsbanken
Credit-kort
30.11.2024
30.11.2024
Debit-kort
30.11.2024
17.3.2025

E-fakturor
- inkommande e-fakturor
- e-fakturaarkiv

-
18.11.2024
31.3.2025 

-
31.3.2025*
31.3.2025

Lån
30.11.2024
31.3.2025
Kontotransaktioner och saldo
30.11.2024
31.3.2025

Kontoutdrag

31.3.2025

31.3.2025

Nätbanksmeddelanden
Meddelandehistorik, skickande och mottagande av meddelanden
31.3.2025
31.3.2025

Investeringar
- fonder
- kapitalförvaltning
- försäkringar

30.11.2024
30.11.2024
Investeringsrapporter
31.3.2025
31.3.2025
Identifiering
med nyckelkodskort och Bekräfta-appen
31.3.2025
31.3.2025


Frågor och svar om nätbanken

  • Du kan beställa ett nyckelkodskort av vår kundtjänst, tfn 010 444 2442 (lna/msa).
  • Öppna ett tillfälligt nätbanksavtal. Det tillfälliga nätbanksavtalet är avgiftsfritt.

    Du får mer information genom att kontakta vår kundtjänst, tfn 010 444 2442 (lna/msa).

    1. Ring kundtjänsten och identifiera dig
      Du kan identifiera dig i telefon, om du har en annan banks bankkoder eller mobilcertifikat. Kundtjänsten låser upp koderna eller hjälper dig att återställa lösenordet. Du kan också identifiera dig med Bekräfta-appen om koderna ännu inte hunnit låsa sig.
    2. Använd öppningstjänsten av lösenordet
      Om du har tagit öppningstjänsten i bruk, kan du försöka logga in i nätbanken och öppna de låsta bankkoderna med tjänsten. Öppningstjänsten tar du i bruk i nätbanken och den fungerar 24 timmar om dygnet. Du kan använda tjänsten om koderna låst sig på grund av fel lösenord.
  • Om du har glömt din användarkod eller försökt logga in med ett felaktigt lösenord många gånger så att användarkoden blivit låst, kan användarkoden öppnas igen.

    Ring vår kundtjänst på 010 444 2442 (lna/msa) och starkt identifiera dig med mobilcertifikat eller andra bankers bankkoder.


Bekräfta

Bekräfta-appen

Bekräfta-appen laddar du ner från Google Play eller AppStore. Med den bekräftar du betalningarna och identifierar dig i nättjänsterna. Du behöver inte använda kodtabellen.

Tilläggsbekräftelse

Om du inte har en smarttelefon eller inte vill sluta använda kodtabellen, så måste du tilläggsbekräfta dina betalningar. Du får koden som ett sms och med den bekräftar du betalningen förutom med nyckeltalskoden från kodtabellen.


Säkert i nätbanken

Trygg kommunikation med banken

I nätbanken har du en personlig postlåda som du kan använda när du vill kontakta banken. Du kan skicka och ta emot meddelanden. Eftersom meddelandena skyddas råkar uppgifterna om dina penningärenden inte i fel händer. Använd alltså inte vanlig e-post för bankärenden.

Säkerhet för din skull

Läs mer om hur Handelsbankens utvecklar säkerheten och hur du själv kan främja säkerheten när du använder våra produkter och tjänster.

Låsta bankkoder

Aktivera öppningstjänsten av låsta bankkoder i namnmenyn i nätbanken. Om du glömmer lösenordet och dina bankkoder låser sig, får du en kod som sms. Med hjälp av den kan du öppna de låsta bankkoderna. 

Spärra bankkoderna 

Du kan spärra dina bankkoder på numret +358 20 333.

Mer info om vår nätbank

Vår kundtjänst betjänar dig på numret 010 444 2442 (lna/msa).


De vanligaste tjänsterna för betalkonto

De mest representativa tjänsterna som kan kopplas till ett betalkonto har definierats för Finlands del och även deras benämningar. I Handelsbanken är Nättjänst för betalkonto detsamma som Nätbanken.

Läs mer

En kvinna tittar leende på den bärbara datorns bildskärm

Boka en tid för ett digitalt möte

Under det digitala mötet kan du prata med din kontaktperson om alla frågor - oavsett om du är hemma, på jobbet eller på resa.

Digitalt möte