- Alla tjänster i nätbanken
-
- dig i olika tjänster, bl.a. Handelsbankens kundtjänst på telefon
Nätbanken
Med bankkoderna kommer du åt många olika tjänster
Tjänster som upphör i nätbanken
Användningen av nätbankstjänsterna nedan upphör för varje kundgrupp vid den tidpunkt som anges i tabellen.
Kunder som flyttas över till S-Banken
|
Kunder som förblir i Handelsbanken
|
|
---|---|---|
Credit-kort
|
30.11.2024
|
30.11.2024
|
Debit-kort
|
30.11.2024
|
17.3.2025
|
E-fakturor |
- |
- |
Lån
|
30.11.2024
|
31.3.2025
|
Kontotransaktioner och saldo
|
30.11.2024
|
31.3.2025
|
Kontoutdrag |
31.3.2025
|
31.3.2025 |
Nätbanksmeddelanden
Meddelandehistorik, skickande och mottagande av meddelanden
|
31.3.2025
|
31.3.2025
|
Investeringar |
30.11.2024
|
30.11.2024
|
Investeringsrapporter
|
31.3.2025
|
31.3.2025
|
Identifiering
med nyckelkodskort och Bekräfta-appen
|
31.3.2025
|
31.3.2025
|
Frågor och svar om nätbanken
-
Du kan beställa ett nyckelkodskort av vår kundtjänst, tfn 010 444 2442 (lna/msa).
-
Öppna ett tillfälligt nätbanksavtal. Det tillfälliga nätbanksavtalet är avgiftsfritt.
Du får mer information genom att kontakta vår kundtjänst, tfn 010 444 2442 (lna/msa).
-
- Ring kundtjänsten och identifiera dig
Du kan identifiera dig i telefon, om du har en annan banks bankkoder eller mobilcertifikat. Kundtjänsten låser upp koderna eller hjälper dig att återställa lösenordet. Du kan också identifiera dig med Bekräfta-appen om koderna ännu inte hunnit låsa sig. - Använd öppningstjänsten av lösenordet
Om du har tagit öppningstjänsten i bruk, kan du försöka logga in i nätbanken och öppna de låsta bankkoderna med tjänsten. Öppningstjänsten tar du i bruk i nätbanken och den fungerar 24 timmar om dygnet. Du kan använda tjänsten om koderna låst sig på grund av fel lösenord.
- Ring kundtjänsten och identifiera dig
-
Om du har glömt din användarkod eller försökt logga in med ett felaktigt lösenord många gånger så att användarkoden blivit låst, kan användarkoden öppnas igen.
Ring vår kundtjänst på 010 444 2442 (lna/msa) och starkt identifiera dig med mobilcertifikat eller andra bankers bankkoder.
Bekräfta
Bekräfta-appen
Bekräfta-appen laddar du ner från Google Play eller AppStore. Med den bekräftar du betalningarna och identifierar dig i nättjänsterna. Du behöver inte använda kodtabellen.
Tilläggsbekräftelse
Om du inte har en smarttelefon eller inte vill sluta använda kodtabellen, så måste du tilläggsbekräfta dina betalningar. Du får koden som ett sms och med den bekräftar du betalningen förutom med nyckeltalskoden från kodtabellen.
Säkert i nätbanken
Trygg kommunikation med banken
I nätbanken har du en personlig postlåda som du kan använda när du vill kontakta banken. Du kan skicka och ta emot meddelanden. Eftersom meddelandena skyddas råkar uppgifterna om dina penningärenden inte i fel händer. Använd alltså inte vanlig e-post för bankärenden.
Säkerhet för din skull
Läs mer om hur Handelsbankens utvecklar säkerheten och hur du själv kan främja säkerheten när du använder våra produkter och tjänster.
Låsta bankkoder
Aktivera öppningstjänsten av låsta bankkoder i namnmenyn i nätbanken. Om du glömmer lösenordet och dina bankkoder låser sig, får du en kod som sms. Med hjälp av den kan du öppna de låsta bankkoderna.
Spärra bankkoderna
Du kan spärra dina bankkoder på numret +358 20 333.
Mer info om vår nätbank
Vår kundtjänst betjänar dig på numret 010 444 2442 (lna/msa).
De vanligaste tjänsterna för betalkonto
De mest representativa tjänsterna som kan kopplas till ett betalkonto har definierats för Finlands del och även deras benämningar. I Handelsbanken är Nättjänst för betalkonto detsamma som Nätbanken.