Tunnusluku
Opettele tunnuslukusi ulkoa. Voit tarkistaa sen tarvittaessa verkkopankin Kortit-näkymästä. Jos epäilet tunnuslukusi joutuneen vääriin käsiin, sulje korttisi soittamalla sulkupalveluun.
Verkko-ostojen vahvistaminen
Korttiisi sisältyy Mastercard Identity Check -palvelu, joka lisää korttimaksamisen turvallisuutta verkossa. Palvelun avulla varmistamme, että korttia käyttää oikea henkilö.
Verkko-ostojen tekeminen kortilla edellyttää kortinhaltijan vahvaa tunnistamista. Kun teet kortillasi verkko-ostoja, tarvitset maksun vahvistamiseen kertakäyttöisen tunnuksen lisäksi kiinteän salasanan. Aseta kiinteä salasana verkko-ostoja varten verkkopankin Kortit-näkymässä. Salasana on yhteinen kaikille korteillesi.
On erityisen tärkeää, että matkapuhelinnumerosi on pankilla tiedossa, sillä sinun tulee vahvistaa ostos kertakäyttöisellä salasanalla, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä. Tarkista ja päivitä puhelinnumerosi verkkopankissa.
Joskus ostotapahtuma estetään, jos siihen arvioidaan liittyvän liian suuri riski. Jos olet varma ostoksesi turvallisuudesta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.
Korttien maksuturva
Muista myös, että korttimaksuille saat aina paremman suojan kuin tilisiirroille tai laskuille. Maksuturva koskee kaikkia korttimaksuja, riippumatta siitä, maksatko pankki- vai luottokortilla. Tämä kannattaa muistaa etenkin, kun teet verkko-ostoksia. Jos tilaustasi ei toimiteta tai tuotteessa on virhe, voit reklamoida ostoksen pankin kautta ja saat rahasi takaisin. Yhtä lailla saat rahasi takaisin maksetusta matkasta, jos matkatoimisto on mennyt konkurssiin.
Sulkupalvelu
Jos korttisi katoaa, ilmoita siitä välittömästi sulkupalveluun.
Soita puh. +358 (0)9 4272 2772 (mpm/pvm).
Tallenna numero puhelimeesi.
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme palvelee
puh. 010 444 2442 (mpm/pvm)